
Com un thriller contingut, ‘La Por’ arrenca sense deixar-nos veure el monstre. Em veiem els moviments i notem el terror que provoca en la seva dona (Roser Camí) i els seus fills (Igor Szpakowski i Alícia Falcó).
De mica en mica, ens presenta els personatges a través de les seves expressions, sense banda sonora i pràcticament sense pràcticament sentir-ne la veu. En veiem les dues cares, la que fingeixen quan són fora de la casa -“Què tal?” “Bé, com sempre”-, i la real, quan hi són a dins.
El noi viu aterrat pel que li fa el seu pare a la seva mare; i, encara més, pel que en pot haver heretat ell o la seva germana, per si porten el mal a la sang.
L’única sortida que veu és mirar de trobar una feina tan aviat com pugui per convèncer la mare que han de marxar i deixar sol el pare (Ramon Madaula).
Jordi Cadena retrata una situació tan quotidiana que ja no ens estranya. El que corprèn l’espectador és que, habituat a veure violència a la pantalla, ‘La Por’ la deixi fora de camp, només mostrant-nos-en les conseqüències.
Amb bones interpretacions i una molt bona fotografia, a la pel·lícula només li sobren, per innecessaris, els flashbacks i un dels plans inicials.